Ara
Close this search box.

BEGÜM’ÜN KEŞİF NOTLARI – ‘‘ Shenzhen Gezisi’’

Shenzhen Gezisi - Z.BEGÜM ÇATALOLUK

Çin’in Guangzhou şehrinden yaklaşık 1.5 saatlik bir araba yolculuğu ile Shenzhen şehrine ulaşıyoruz. Shenzhen, Çin’in güneyinde, Hong Kong’a yaklaşık 40 kilometre mesafede yer alıyor. Hong Kong-Zhuhai-Macau Köprüsü sayesinde Shenzhen’den Hong Kong’a yaklaşık yarım saatte gidebilirsiniz fakat biz bu gezide Shenzhen’i keşfetmeye odaklanıyoruz ve Hong Kong’u başka bir geziye bırakıyoruz.

Şehir, son yıllarda inanılmaz bir dönüşüm geçirmiş. 1970’lerde küçük bir sahil kasabası olan Shenzhen, şimdi modern, düzenli ve gelişmiş bir metropol haline gelmiş. Yüksek teknoloji endüstrisi, yenilikçi girişimcilik ve hızlı ekonomik büyüme, şehri Asya’nın en önemli ticaret ve finans merkezlerinden biri haline getirmiş.

Shenzhen yüksek binaları, yeşil parkları ve dinamik kültürel sahnesiyle bizi daha ilk görüşte etkiledi.

Bu gezide ziyaret edeceğimiz yerlere yakın olduğu için şehrin güneyinde bulunan Nanshan bölgesinde konaklamayı tercih ediyoruz.

Shenzhen Bay Park

İlk gün otelimize yerleştikten sonra büyük bir açık hava rekreasyon alanı olan Shenzhen Bay parkını keşfetmeye başlıyoruz. Parkın toplam yürüyüş yolu uzunluğu yaklaşık 13 kilometre olup, yol boyunca güzel körfez manzaraları eşliğinde yürüyebiliyor ve körfezin karşı kıyısında yer alan Hong Kong’un bazı bölgelerini görebiliyorsunuz.

Körfezin suları sakin ve dingin, Hong Kong’un silueti ise karşı kıyıda belirginleşiyor. Yürüdükçe, sahilde bulunan yelkenlileri ve diğer tekneleri görüyoruz.

Park boyunca yürürken rengarenk çiçeklerle süslenmiş yollar bizi karşılıyor. Parkta çok sayıda spor yapan insan görüyoruz. Piknik alanlarında aileler ve arkadaş grupları keyifli vakit geçiriyor, çimenlerde güneşin tadını çıkarıyorlar.

Yolumuza devam ederken ağaçların gölgesinde ilerliyoruz ve şehrin gürültüsünden uzaklaşıyoruz. Kuşların cıvıltıları arasında yürürken, parkın sessiz ve huzurlu atmosferinin keyfini çıkarıyoruz. Sonunda, günbatımının muhteşem manzarasıyla karşılaşıyoruz. Gökyüzü turuncu ve pembeye boyanmış, körfezin suları ise altın renkli yansımalarla dolu. Bu muhteşem manzara karşısında bir an için durup nefes alıyoruz ve anın tadını çıkarıyoruz. Bu güzel park bize Seka parktaki yürüyüşlerimizi anımsatıyor.

OCT Harbor Village

Akşam yine sahilde bulunan O.C.T. Harbor Village’e geçiyoruz. Yapay göllerde yüzen renkli ışıklar ve dekoratif fenerler parkın büyüleyici bir atmosfer oluşturmasına katkı sağlıyor. Ejderha Yılı için yapılan süslemeler parkı göz alıcı bir şekilde aydınlatıyor ve bize gerçek bir festival atmosferi yaşatıyor.

Yürürken çeşitli stantları ziyaret ediyoruz ve yerel el sanatları, hediyelik eşyalar ve atıştırmalıklar satın alıyoruz. Panayır havasını tamamlayan canlı müzik ve gösterileri izliyoruz.

Shenzhen’in ünlü şiş kalamar ızgarasını tatmak için bir stant seçiyoruz. Taze kalamar ile hazırlanan bu lezzetli atıştırmalık, sıcak ve baharatlı sosuyla sunuluyor. Kalamarları ızgarada pişiren domuz kostümlü şef de bize enteresan geliyor.

Window of The World

Ertesi gün, tüm günümüzü Window of the World tema parkında geçirmeye karar veriyoruz. Park yaklaşık 48 hektarlık oldukça geniş bir alana kurulmuş. Parkta birçok replika anıt, hız treni, gösteri sahnesi, restaurant ve cafe bulunuyor.

Öncelikle Eiffel Kulesi’nden, Taj Mahal’e, Pisa Kulesi’nden, Mısır Piramitleri’ne kadar dünyaca ünlü yapıların replikalarını gezdik.

Öğleden sonra, parkın farklı bölgelerinde düzenlenen gösterilere katıldık. En çok Afrikalı dansçıların kabile dansı gösterisini sevdik. Ardından, Rus alev dansçılarının gösterilerini izledik.

Hız trenleri dünyanın farklı yerlerinden ilham alınarak tasarlanmıştı fakat binmek için yaklaşık bir saatlik bir bekleme süresini gözden çıkarmak gerekiyor.

Akşam, park kapanışından önce diğer ziyaretçilerle birlikte geleneksel Asya dans ve drama gösterisini izledik. Renkli kıyafetleri ve sahne performanslarıyla bu gösteri etkileyiciydi. Gösteri sonunda yaklaşık 30 dakika süren havai fişek gösterisi ile günü sonlandırdık.

China Folk Village

Bir sonraki günü yine bir tema parkı olan China Folk Village’de geçirmeye kararverdik. Bu parkta bizi en çok etkileyen şey, akşam parkın ışıklı yollarında yürümek oldu. Etrafımızdaki renkli ışıklarla süslenmiş minyatür binalar ve heykeller inanılmaz bir atmosfer yaratmıştı.

Renkli ışıklarla ışıklandırılmış yüzlerce tavşan figürünün, gezegenlerin, Çin Seddi’nin minyatür versiyonunun, dev Buda heykellerinin ve başka birçok anıtın arasında dolaşmak gerçekten heyecan vericiydi.

Hakka Town

Gezinin son kısmında, bir etnik grup olan Hakkaların Shenzhen’deki Longgang bölgesinde bulunan geleneksel kasabayı ziyaret ediyoruz.

Bu yer, ShenZhen’in modern kentsel dokusunun içinde geleneksel Hakka kültürünü ve mimarisini koruyan bir bölge. Geleneksel Hakka evleri, tapınaklar, restoranlar ve çay evleri bölgenin kimliğini oluşturuyor.

Dar sokaklarında dolaşırken, bu antik kasabanın tarih kokan atmosferinde kendimizi kaybediyoruz.

Geleneksel mimarisi ve eski dünyanın izlerini taşıyan yapılarıyla büyüleyici bir manzara sunan kasaba, bizi adeta zamanda yolculuğa çıkarıyor. Kasabada birçok kostüm kiralayan dükkan, profesyonel makyöz ve fotoğrafçı bulunuyor. Kasabayı ziyarete gelen turistler geleneksel Hakka kostümleri giyerek çekim yaptırabiliyorlar.

Hakka Town’da konakladığımız butik otel, eski bir geleneksel yapının özenle restore edilmiş haliydi. Taş duvarları ve ahşap detaylarıyla tarihin izlerini taşıyordu. Duvarlarda deniz, gemi ve ejderha figürlerinin yer aldığı vitraylar, atmosferi daha da zenginleştiriyordu. Geleneksel ve modern detayların harmanlandığı bu mekan gezimizi daha da unutmaz hale getirdi.